Adatkezelési tájékoztató

Utoljára frissítve: 2024.05.21.

HILTON WEBSHOP

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

 

Utoljára módosítva: 2024.július 26.

 

1. Adatkezelő

Danubius Hotels Zrt.

Teljes nevén: Danubius Szállodaüzemeltető és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság

székhely: 1051 Budapest, Szent István tér 11.

Cégjegyzékszám: 01-10-041120

képviselő: Kovács Balázs vezérigazgató

e-mail: adat@danubiushotels.com

(a továbbiakban: a „Danubius”)

 

2. Adatfeldolgozók s egyéb adatkezelők

 

3. Az adatok kezelése

Adatkezelés

Adatkezelési cél

Megőrzési idő

Az adatkezelés jogalapja

A. Webshop vásárlás során kezelt adatok

név, e-mailcím, számlázási cím.

Szerződés teljesítése

A szerződés teljesítéséig

 

(A vásárlás tényét 8 évig megőrizzük/ C. pont)

A szerződés teljesítéséhez szükséges adatkezelés. Az adatok megadása a vásárlás feltétele. (GDPR 6. cikk (1) bek. b.)

B. Cégek kapcsolattartóinak elérhetősége: név, céges telefonszám, céges e-mailcím

Üzleti kapcsolattartás a megrendeléshez kapcsolódóan

Az üzleti kapcsolat fennállásáig, vagy a kapcsolattartó személy változásáig

A szerződés teljesítéséhez, és a kapcsolattartáshoz fűződő jogos érdek. Az adatkezelés ellen bármikor tiltakozhat egy erről szóló e-mail útján. (GDPR 6. cikk (1) bek. f.)

C. Kiállított számlán szereplő adatok magánszemély esetén:

név, lakcím

Jogszabályi kötelezettség teljesítése

8 év

Az adójogi és számviteli előírások[1] miatt szükséges a megőrzés. Az adatok megadása a teljesítés feltétele. (GDPR 6. cikk (1) bek. c.)

D. Megkeresésekben megadott személyes adatok név, e-mailcím, telefonszám

A megkeresések megválaszolása és panaszkezelés

5 év

Hozzájárulás, amelyet a megkeresés megküldésével ad meg. A hozzájárulás bármikor visszavonható e-mail útján. A visszavonás nem érinti az azt megelőző adatkezelés jogszerűségét. (GDPR 6. cikk (1) bek. a.)

E. Fogyasztói panaszról felvett jegyzőkönyv

Jogszabályi kötelezettség teljesítése

3 év

A fogyasztóvédelmi jogszabályi előírások[2] miatt szükséges a megőrzés. Az adatok megadása a panasz jegyzőkönyvezésének feltétele. (GDPR 6. cikk (1) bek. c.)

 

4. Az Ön jogai

Amennyiben az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése (3/A): Ön bármikor kérhet felvilágosítást (hozzáférést) személyes adatainak kezeléséről, kérheti adatainak helyesbítését, törlését, korlátozhatja azok kezelését, illetve kérheti a személyes adatok átadását.

 

Amennyiben az adatkezelés jogalapja az Ön hozzájárulása (3/D): Ön bármikor visszavonhatja hozzájárulását, kérhet felvilágosítást (hozzáférést) személyes adatainak kezeléséről, kérheti adatainak helyesbítését, törlését, korlátozhatja azok kezelését, illetve kérheti a személyes adatok átadását.

 

Amennyiben az adatkezelés jogalapja a jogszabályi kötelezettség teljesítése (3/C;3/E): Ön bármikor kérhet felvilágosítást (hozzáférést) személyes adatainak kezeléséről, kérheti adatainak helyesbítését, illetve korlátozhatja azok kezelését.

 

Amennyiben az adatkezelés jogalapja a jogos érdekünk (3/B): Ön bármikor kérhet felvilágosítást (hozzáférést) személyes adatainak kezeléséről, kérheti adatainak helyesbítését, törlését, korlátozhatja azok kezelését, valamint tiltakozhat az adatkezelés ellen.

 

Amennyiben úgy érzi, hogy személyes adatainak kezelése ellentétes az Adatvédelmi Rendelet (GDPR) előírásaival, panaszt tehet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH), illetve bírósághoz is fordulhat.

 

Amennyiben élni szeretne valamelyik jogával, kérjük, hogy azt írja meg nekünk a adat@danubiushotels.com e-mailcímre. A jogok részletes megismeréséhez kérjük, tekintse meg teljes Adatvédelmi Tájékoztatónkat a www.danubiushotels.hu/adatvedelem weboldalon.

 

 

 

[1] A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján „A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.”

[2] A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A.§. (7) bekezdése alapján „A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.”